Europski tjedan sporta – “#BeActive”, 7. do 13. rujna 2015.

Prvi Europski tjedan sporta održat će se od 7. do 13. rujna ove godine kao rezultat nove inicijative Europske komisije za promicanje sporta i tjelesne aktivnosti. Glavna tema kampanje za tjedan sporta “#BeActive” trebala bi postati referentni okvir za postojeće kampanje, događaje i aktivnosti tijekom cijele godine. Europski tjedan sporta usmjeren je na poticanje sudjelovanja u sportu i tjelesnim aktivnostima te podizanje svijesti o njihovim brojnim dobrobitima. Namijenjen je svima bez obzira na dob, podrijetlo ili tjelesnu pripremljenost, a cilj je i okupiti pojedince, tijela javne vlasti, sportski pokret, organizacije civilnog društva i privatni sektor. Lokalnim inicijativama Tjedan sporta potaknut će Europljane da redovito budu aktivni (#BeActive) uz pružanje različith mogućnosti za više vježbanja u svakodnevnom životu.

Europski tjedan sporta bit će organiziran u četiri tematska dana koja će se odnositi na: obrazovno okruženje, radna mjesta, otvoreni prostor, klubove i centre za fitness. Za svako od navedenih okruženja organizirat će se brojne inicijative i aktivnosti na različitim razinama (na razini EU-a, nacionalnoj, lokalnoj i regionalnoj razini) u koje će biti uključeni mnogi dionici. U izvođenju različitih promotivnih aktivnosti sudjelovat će tim ambasadora.

Središnji događaj u Hrvatskoj najavljen je za subotu, 12. rujna kada će se na zagrebačkom jezeru Bundek održati cjelodnevne sportske aktivnosti za sve građane, a jedno od velikih događaja toga dana je i ovogodišnje finale projekta „Pokreni se“, koje će se održati na Europskom trgu u 19,00 sati.

Sport i tjelesna aktivnost znatno pridonose dobrobiti građana. Međutim, razina tjelesne aktivnosti trenutačno je u stagnaciji, a u nekim državama čak i opada. Nedostatak tjelesne aktivnosti nema samo negativan učinak na društvo i zdravlje ljudi, već uzrokuje i gospodarske troškove. Europski tjedan sporta odgovor je na taj izazov.

 

10 razloga zašto se baviti tjelesnom aktivnošću (#BeActive)

Većina ljudi odlučuje se na bavljenje sportom i fizičkom aktivnošću kako bi smanjili tjelesnu težinu i/ili poboljšali tjelesnu kondiciju. Istina je, zapravo, da bavljenje sportom donosi i mnogo više:

Smanjuje rizik za nastanak...

…srčanih bolesti, moždanog udara, pretilosti, dijabetesa, raka debelog crijeva i raka dojke. Deset najvećih “ubojica” u 50 najrazvijenijih zemalja povezane su s nedostatkom fizičke aktivnosti.

Jača vaše kosti...

Fizička aktivnost usporava gubitak koštane gustoće koja dolazi s godinama. To je osobito važno za žene koje su sklonije obolijevanju od osteoporoze.

Poboljšava funkciju pluća...

Redovitom fizičkom aktivnošću vaše tijelo postaje opskrbljenije kisikom. Dišite!

Budite poletni i puni energije...

Možda se čini nelogično, ali ako ste često umorni, probajte vježbati. Pomaže u aktiviranju energije i smanjuje umor.

Ne brinite, budite sretni...

Tijekom vježbanja u tijelu se oslobađaju endorfini dajući nam osjećaj sreće i euforije. Vježbanje također može pomoći u ublažavanju depresije.

Potiče samopouzdanje...

Istraživanja su pokazala kako osobe koje redovito vježbaju imaju više samopouzdanja. Također, ako vježbate na otvorenom, poticaj samopouzdanju bit će još veći.

Smanjuje razinu stresa...

Fizička aktivnost smanjuje stres, tjeskobu i napetost te povećava koncentraciju noradrenalina, koji ublažava reakciju mozga na stres.

Povećava kreativnost...

Nakon fizičke aktivnosti povećana je i razina kreativnosti. Razmislite o vježbanju tijekom pauze za ručak, posebno ako imate važan i kreativan projekt poslije podne.

Za kvalitetan san...

Redovito vježbanje pomaže da brže zaspite i dulje spavate – samo nemojte vježbati neposredno prije spavanja jer možda nećete moći zaspati!

Vježbanje mozga...

Vježbanje izoštrava vaše pamćenje i koncentraciju.

Bavljenje sportom, i to onim koji je naš osobni izbor, te prilagođenim našoj tjelesnoj pripremljenosti, trebalo bi biti sastavnica našeg svakodnevnog života i danas je sve važniji čimbenik održavanja zdravlja, tjelesne kondicije, radne sposobnosti i duševne ravnoteže - jednostavno sinonim zadovoljstva. I zato odaberite aktivnost koja vam najviše odgovara, u svakodnevnom trajanju od 30 minuta - “#BeActive!

Prema izvoru: www.europski-tjedan-sporta.hr

Članak pripremila Marija Škes, mag. educ. reh., voditeljica Odsjeka za zdrave stilove života, Odjel za promicanje zdravlja, Služba za javno zdravstvo