Imuno-prehrana u doba pandemije

imuno-prehrana

Pravilna prehrana i hidratacija važni su čimbenici u održavanju normalne imunološke funkcije organizma. Osobe s uravnoteženom prehranom obično su zdravije, imaju jači imunološki sustav i niži rizik obolijevanja od kroničnih i zaraznih bolesti. Stoga bismo trebali jesti raznoliku svježu i neprerađenu hranu svaki dan, kako bismo dobili vitamine, minerale, dijetalna vlakna, bjelančevine i antioksidanse koje naše tijelo treba.

Pijte dovoljno vode, izbjegavajte šećer, masnoću i sol da biste značajno smanjili rizik od prekomjerne težine, pretilosti, bolesti srca, moždanog udara, dijabetesa i određenih vrsta raka.

Postoji nekoliko vitamina i minerala (vitamin C, A, D, B6, B12, željezo, selen, cink, bakar) koji imaju važnu ulogu u normalnom funkcioniranju našeg imunološkog sustava.

Vitamin C je snažan antioksidans. Osim antioksidativnog djelovanja ima važnu ulogu u sintezi polisaharida i kolagena, pospješuje apsorpciju željeza, pospješuje zacjeljivanje rana, održava koru nadbubrežne žlijezde i pridonosi toleranciji hladnoće, ali pomaže i u održavanju normalnog stanja kapilara. Najbolji izvor vitamina C iz hrane su crvena paprika, naranča i narančin sok, kelj, cvjetača, šipak, grejp, jagode, grašak, rajčica, mango. Međutim, vitamin C je osjetljiv i lako ga razaraju ili mu se reducira koncentracija prilikom korištenja brojnih kemijskih, fizičkih ili bioloških agensa. Kuhanjem se može uništiti dio vitamina C (kuhanjem povrća od 10 do 75%), a blanširanjem od 20 do 50%). Vitamin C uništava i prirodna oksidacija (prerezana jabuka ubrzo potamni zbog okisdacije, a vitamin C se smanjuje i gubi).

Brošuru i preporuke za pripravljanje obroka pogledajte ovdje