Pitanje: Ima li dijete s poteškoćama u razvoju pravo na drugo mišljenje drugog liječnika školske medicine (umjesto onog koji je nadležan), kao sudionika Stručnog povjerenstva u školi i može li roditelj zatražiti izuzeće školskog liječnika?
Odgovor: Školski liječnik, kao član Stručnog povjerenstva škole, je dužan temeljem uvida u anamnezu, pregled djeteta, uvida u specijalističku dokumentaciju te opis funkcioniranja u školi, dati svoje mišljenje o primjerenom obliku školovanja za učenika kod kojega su utvrđene teškoće koje ometaju redovno školovanje.
Ako se radi o individualizacijskim postupcima, preporučuje one individualizacijske postupke (metode rada, uvjeti, prilagodba ispitne tehnologije) koje zahtijeva psihofizičko stanje konkretnog učenika (a temeljem svih gore navedenih činjenica). S drugim članovima Stručnog povjerenstva škole te u suradnji s roditeljima prati učenika s primjerenim oblikom školovanja i intervenira u skladu sa svojim kompetencijama. Izrada i provedba individualiziranog kurikuluma je domena učitelja i stručnih suradnika u čije kompetencije liječnici ne ulaze. Školski liječnik je imenovani član Stručnog povjerenstva škole za koju je nadležan u provedbi preventivne zdravstvene zaštite, te nije moguće njegovo izuzeće.