Biti roditelj nikada nije bilo lako, no u današnje vrijeme čini se zahtjevnije nego ranije. Približava se kraj jedne vrlo neobične školske godine u kojima je roditeljska uloga u učenju i pomaganju djeteta potpuno drugačija od one na koju smo svi navikli. Kada je učenje u pitanju, roditelj su i prije ove krize bili izloženi oprečnim očekivanjima i dvostrukim porukama. Tako bi od nekih učitelja dobili upute da izravno pomažu djeci u učenju i u tome budu aktivni, od drugih pak potpuno suprotno - da prepuste djeci odgovornost za učenje i izvršavanje školskih obveza.
Školski uspjeh djeteta danas prečesto postaje prvo mjerilo koliko je dijete pametno ili uspješno, te koliko je roditelj uspješan u svojoj ulozi. Koliko god se čini iznenađujuće, no samo je djelomična istina da je uspjeh u učenju isključivo djetetova odgovornost. Roditelji u postizanju školskog uspjeha, pogotovo kod djece u nižim razredima, imaju vrlo važnu, čak i presudnu ulogu. No glavno pitanje je - gdje je granica do koje se pomaže?
Zbog mnoštva različitih savjeta roditelji se često izgube u želji da donesu dobru odluku, pa najbolja namjera rezultira lošim ishodom. Često roditeljsko prigovaranje zbog loše ocjene s vremenom dovodi do lošeg odnosa između roditelja i djeteta. Takvim ponašanjem roditelji često djetetu šalju poruku da ih je razočaralo ili da vrijedi onoliko kolika je dobra njegova ocjena. Posljedica takvog ponašanja je loša komunikacija između roditelja i djeteta, gubitak povjerenja u roditelja, loša slika djeteta o sebi i nisko samopoštovanje i samopouzdanje. Sljedeća negativna posljedica takvog roditeljskog ponašanja je nerealno procjenjivanje sposobnosti djeteta i stvaranje pritiska zbog trenda odlikaša kao i uspoređivanje s drugima (braćom, sestrama, rođacima, prijateljima…).
Na uspjeh u učenju utječe i prepoznavanje dominantnog kanala učenja po kojem dijete usvaja nova znanja, te uspješno korištenje metoda učenja koje najviše odgovaraju djetetu.
Roditelji mogu djeci pomoći u učenju na izravan i neizravan način, no niti ni jedan od tih načina ne podrazumijeva učenje ili pisanje domaće zadaće umjesto djeteta.
Tema mjeseca svibnja je UČENJE, te ćemo tijekom sljedećih četiri tjedna pokušati pomoći djeci i roditeljima da sa što manje stresa dočekaju kraj još jedne, ovaj puta potpuno različite školske godine.