1. Sistematski pregledi:
prije upisa u I. razred;
učenika V. i VIII. razreda osnovne škole (OŠ);
učenika I. razreda srednje škole (SŠ).
2. Namjenski pregledi na zahtjev ili prema situaciji.
3. Probiri:
poremećaj vida i raspoznavanja boja, tjelesna težina i visina za učenike III. razreda OŠ;
deformacija kralježnice i tjelesna težina i visina za učenike VI. razreda OŠ.
4. Pregled za utvrđivanje zdravstvenoga stanja i sposobnosti za nastavu tjelesne i zdravstvene kulture te određivanje odgovarajućega programa.
5. Cijepljenje učenika prema Programu obveznoga cijepljenja:
upis u I. razred OŠ: ospice-rubeola-zaušnjaci (MPR) i dječja paraliza(POLIO);
VIII. razred OŠ: difterija-tetanus (DI-TE) i dječja paraliza ( POLIO);
Djevojčicama i dječacima, učenicima 5. do 8. razreda osnovne škole preporuča se cijepljenje protiv HPV infekcija (ako cijepljenje započne prije 15. rođendana - dvije doze u razmaku od 6 mjeseci, iza 15. rođendana - tri doze po shemi 0,2,6).
6. Kontrolni pregledi prilikom pojave zarazne bolesti u školi i poduzimanje protuepidemijskih mjera.
7. Savjetovališni rad za učenike, roditelje, učitelje i profesore.
Osobito je namijenjen učenicima s poteškoćama u savladavanju školskoga gradiva, izostancima iz škole, problemima u adolescenciji, rizičnim ponašanjem i navikama – pušenje duhana, pijenje alkohola i uporabe psihoaktivnih droga, savjetovanje u svezi reproduktivnoga zdravlja, tjelesne aktivnosti, prehrane i drugoga.
8. Zdravstveni odgoj i promicanje zdravlja putem predavanja, grupnoga rada, tribina.
9. Obilasci škole i školske kuhinje.
10. Rad u komisijama za određivanje primjerenog oblika školovanja.
11. Nazočnost roditeljskim sastancima, učiteljskom, nastavničkom vijeću i individualni kontakti s djelatnicima škole.
1. Sistematski pregled na prvoj godini
Provodi se u svrhu kontrole zdravstvenoga stanja, uvida u navike i ponašanja, prilagodbe na studij te utvrđivanja zdravstvenih rizika. Sistematski pregled sadrži uz fizikalni pregled (štitnjača, dojke, srce, lokomotorni sustav, vanjsko spolovilo muškaraca, oštrina vida, vid na boje, RR, TV, TT, ITM), zdravstvenu (osobnu i obiteljsku) i socijalnu anamnezu. Obavezni je dio sistematskoga pregleda anketa o navikama (prehrana, tjelesna aktivnost, pušenje, alkohol, droge) i seksualnom ponašanju.
2. Pregled prije prijema u studentski dom
Pregled se provodi u svrhu utvrđivanja zdravstvenih rizika za boravak u kolektivu temeljem Zakona o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti. Sastoji se od zdravstvene (osobne i obiteljske) i socijalne anamneze – ciljano na tuberkulozu i ostale zarazne bolesti i fizikalnog pregleda.
3. Timski rad sa studentima s posebnim potrebama za kolegij tjelesne i zdravstvene kulture
Početkom svakog semestra suradnjom nadležnog liječnika fakulteta i nastavnika tjelesne i zdravstvene kulture utvrđuje se program tjelesne i zdravstvene kulture za studente sa zdravstvenim problemima.
4. Savjetovališni rad
Svrha savjetovališnoga rada jest pomoć studentima u rješavanju najznačajnijih i najčešćih problema vezano uz: prilagodbu na fakultet, probleme učenja, reproduktivnoga zdravlja (spolno prenosive bolesti, trudnoće i planiranje obitelji), kroničnih poremećaja zdravlja, zlouporabe psihoaktivnih droga i drugih oblika ovisnosti.
5. Posebni programi praćenja studenata sa zdravstvenim rizicima, rizičnim ponašanjima i kroničnim poremećajima zdravlja
6. Namjenski pregledi i izdavanje liječničkih potvrda na zahtjev studenata
u svrhu utvrđivanja zdravstvenih razloga za mirovanje studentskih obaveza;
za smještaj u jednokrevetnoj sobi u studentskom domu iz zdravstvenih razloga.
7. Zdravstveni odgoj
Provodi se integrirano uz sistematske preglede i probire ili kao zasebna aktivnost. Metode rada su: predavanja, rad u malim skupinama, individualni rad i tribine.